სასწავლო პროექტი ,,სხვა საქართველო სად არის"
სასწავლო პროექტი:,,სხვა საქართველო სად არის "
პროექტის მთავარი იდეა :
• ემიგრაცია;
• ემიგრაციის გამომწვევი მიზეზები;
პროექტის აქტუალობა:
• ემიგრანტი ქართველების ცხოვრების გაცნობა;
• ემიგრაციასთან დაკავშირებული დადებითი და უარყოფითიმხარეების გაცნობიერება;
• საკუთარი და სხვა ქვეყნის ფასეულობებისა და მენტალიტეტის შედარება-გაანალიზება; .
პროექტის მიზნები:
• გაკვეთილზე მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების უნარ - ჩვევების განვითარება: ინტერვიუს აღება, გამოკითხვის ჩატარება,მასალების დამუშავება ისტ-ის მეშვეობით, სტატიის მომზადება,ჩანახატის დაწარა;
• თანამშრომლობითი, საკუთარი აზრის ნათლად ჩამოყალიბების, გადაწყვეტილების მიღების უნარ-ჩვევების განვითარება;
• მოსწავლეთა შემოქმედებითი და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება;
• გაკვეთილზე მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების უნარ - ჩვევების განვითარება: ინტერვიუს აღება, გამოკითხვის ჩატარება,მასალების დამუშავება ისტ-ის მეშვეობით, სტატიის მომზადება,ჩანახატის დაწარა;
• თანამშრომლობითი, საკუთარი აზრის ნათლად ჩამოყალიბების, გადაწყვეტილების მიღების უნარ-ჩვევების განვითარება;
• მოსწავლეთა შემოქმედებითი და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება;
მონაწილეთა ასაკი: მე-10 კლასი; 15-16 წელი
ვადები/ხანგრძლივობა: 2 კვირა
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
• ფოტოებისა და ნახატების გამოფენა;
• პრეზენტაცია,
• ბიოგრაფიები;
• ინტერვიუები;
• ფოტოებისა და ნახატების გამოფენა;
• პრეზენტაცია,
• ბიოგრაფიები;
• ინტერვიუები;
პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
• კომპიუტერი, ინტერნეტი, პროექტორი;
• საჭირო ლიტერატურა ბიბლიოთეკიდან;
• ფორმატისა და თაბახის ფურცლები;
• ფლომასტერები, მარკერები, ფანქრები, კალმები;
• საჭირო ლიტერატურა ბიბლიოთეკიდან;
• ფორმატისა და თაბახის ფურცლები;
• ფლომასტერები, მარკერები, ფანქრები, კალმები;
პროექტის მსვლელობა ( ძირითადი აქტივობები):
აქტ.1. მასწავლებლის მიერ მოსწავლეთათვის იდეის გაცნობა;
აქტ.2. მოსწავლეების მიერ ამ თემასთან დაკავშირებული მათთვის საინტერესო აქტუალური კითხვებისა და პრობლემების ჩამოაყალიბება;
აქტ.3. ორგანიზაციული საკითხები:
• ჯგუფების შექმნა;
• ფუნქციების განაწილება;
• კონკრეტული დავალებების მიცემა;
• ჯგუფების შექმნა;
• ფუნქციების განაწილება;
• კონკრეტული დავალებების მიცემა;
აქტ.4. მუშაობის დაწყება:
პირველი ჯგუფი იმუშავებს თემაზე: "ემიგრაცია და ემიგრაციის გამომწვევი მიზეზები" , მოძიებული მასალების მიხედვით გაკეთებენ პრეზენტაციებს, ჩანახატებს, გამოუშვებენ კედლის გაზეთს;
მეორე ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების რაოდენობის შესახებ, შეადგენენ კითხვებს და ჩაიწერენ ინტერვიუებს უცხოეთში წასული თანასოფლელების ოჯახის წევრებისაგან, (ინტერვიუებისთვის მოამზადებენ კითხვებს, შეხვდებიან რესპოდენტებს და მათგან ჩაიწერენ ინტერვიუებს.)
პირველი ჯგუფი იმუშავებს თემაზე: "ემიგრაცია და ემიგრაციის გამომწვევი მიზეზები" , მოძიებული მასალების მიხედვით გაკეთებენ პრეზენტაციებს, ჩანახატებს, გამოუშვებენ კედლის გაზეთს;
მეორე ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების რაოდენობის შესახებ, შეადგენენ კითხვებს და ჩაიწერენ ინტერვიუებს უცხოეთში წასული თანასოფლელების ოჯახის წევრებისაგან, (ინტერვიუებისთვის მოამზადებენ კითხვებს, შეხვდებიან რესპოდენტებს და მათგან ჩაიწერენ ინტერვიუებს.)
აქტ.5. შესრულებული სამუშაოს შეჯამება, აუდიტორიისათვის გაცნობა:
კლასი პროექტის შესახებ მასალებს გააცნობენ სხვა მოსწავლეებს და დაინტერესებულ პირებს.
კლასი პროექტის შესახებ მასალებს გააცნობენ სხვა მოსწავლეებს და დაინტერესებულ პირებს.
აქტ.6 ფილმის ,,მიწის სჯული' ჩვენება-განხილვა.
პროექტის შეფასება:
დაკვირვებისა და ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება:
• ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
• ზეპირი პრეზენტაცია;
• მსჯელობა;
• წერითი სამუშაო;
• პრეზენტაციის უნარი.
• ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
• ზეპირი პრეზენტაცია;
• მსჯელობა;
• წერითი სამუშაო;
• პრეზენტაციის უნარი.
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ კავშირი: ქართული,ისტორია, გეოგრაფია, ისტ-ი
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ისტ. X.2. მოსწავლეს შეუძლია ისტორიის ძირითად და
დამხმარე დარგებზე მსჯელობა და მათი სპეციფიკის განსაზღვრა
ისტ. X. 4. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს და
შეაფასოსო ისტორიული მოვლენის განსხვავებული ინტერპრეტაციები
ისტ. X. 6. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს პირველადი და მეორადი წყაროები
ისტ. X. 6. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს პირველადი და მეორადი წყაროები
ისტ. X. 7. მოსწავლეს შეუძლია ისტორიული კვლევის
დაგეგმვა და ჩატარება
ისტ. X. 8. მოსწავლეს შეუძლია ისტორიული თემის დაწერა
პროექტის ხელმძღვანელი: დოდო
ხაჩიძე- ისტორიის მასწავლებელი.
ოქტომბერი 2019 წელი.
Comments
Post a Comment